Plzeň je pro nás městem bloudění. Dokonce jsme museli volat Karlovi, který tentokrát zůstal doma, abychom se dostali na místo určení, tedy za zdejšími dětmi. Jelo nás málo, protože i v našich řadách řádily choroby, Jacquese Molibu postihla dokonce nebezpečná nemoc zvaná zapomnětlivost, ale radosti jsme si s dětmi užili i tak dost.
Přesto bylo jejich první reakcí spíš rozčarování: „A to s váma dneska nepřijeli BENGAS?“„A kde je ten černoch?“ Obě otázky jsme zodpověděli, africkou Tambolaka namokili si zazpívali i bez Jacquese a děti pomalu roztávaly. Slíbili jsme jim urychleně poslat aspoň CD BENGAS a naši malí kamarádi přicházeli na chuť i jiným múzickým projevům než jsou žhavé cikánské a africké písničky. Rosťa s kontrabasem a Honza s houslemi spustili sérii lidovek, z nichž největší úspěch měla „Stará bába jede“. Úspěch byl tak velký, že ji děti zpívaly i po obědě a před loučením.
Pak přišly na řadu pohádky, přesněji Macourkova povídka o elektrickém úhoři a Kiplingova pohádka o velrybě. Při nich děti pomalu ožívaly, ale pořád to nebyly ty nespoutané bytosti, jaké jsme poznali v létě na táboře V Tišině, nebo při naší podzimní návštěvě zdejšího DD. Děti hrály, režisérka Hanka Kusnjerová dělala všechno možné, povídalo se o tom co jsou šle, proč je elektrický úhoř elektrický, ale pořád to vypadalo, jakoby drápek venkovní zimy zůstával některým dětem na tvářích.
Zlom přivodili Paul a Renata, kteří si ve vedlejší místnosti nachystali sérii žonglování a magie. Renatě při žonglování slušně sekundoval Václav a Paul si škodolibě vybral jako asistentku jednu z tet. Ta ovšem v tomto případě nevděčnou roli nesla hrdinně.
Oběd proběhl v klasickém „múzickém“duchu, seděli jsme rozesazeni mezi děti a mohli si tak s nimi povídat. Na obligátní obhlídku dětských pokojů se ovšem vydala jen Hanka.
Nu a po obědě nastala další múzácká premiéra. Arabskou pohádku o kouzelné kozičce si totiž děti zahrály hned dvakrát za sebou. Nejdříve si ji malí herci četli, řekli si jak by mělo vypadat ztvárnění jednotlivých rolí v činohře a pak nastala ona druhá verze jevištní. Hlavní role Kajsúna se ujal žonglér Václav, který mimochodem glosoval proměnu koziččiných slz v perly slovy „ty vole“, stařenu proháněnou tentokrát dvěma psy hrál Kristián a o psí role se podělili Vítek s Honzíkem. V kozičku se proměnila Darinka a pohodlné role téměř stále ležícího otce se zhostil Vojta.
Po pohádce začalo další pásmo magie, v němž tentokrát Paul naučil dvě kouzla a na řadu přišla také varianta na příběhy Kocourkovských.
A po kouzlech se přece jen dostalo na žhavé rytmy. Hanka učila děti flamenco a doprovodem se stali do nekonečna, ale ne do omrzení opakovaní Slavíci z Madridu. Zřejmě puberta způsobila, že tanečníci byli zpočátku dost ostýchaví.
Následné loučení nebralo konce, provázelo je asi 25 „posledních“ písní, utrpěli jsme porážku v Černém Petru a na závěr samozřejmě nechyběly ani romské písně. Bengas sice do Plzně nepřivezeme ani příště, ale určitě se za zdejšími dětmi budeme těšit.
Návštěvníci/účastníci: Hanka Kusnjerová, Renata Němečková, Paul Merild, Jan Rychta, Rosťa Tvrdík; Jaroslav Krakonoš Bureš (řidič, bludič a kameraman)